Läsarbrev: Svenska Tidssystem

5 juli 2004

En uppmärksam Copyriot-läsare noterade att Blogger och Google tydligen hade lyckats fixa ett rätt skönt ackompanjemang till föregående inlägg om sökning/markering: En annons från det fantasieggande företaget Svenska Tidssystem AB låg längst upp på sidan.
Sen upptäckte den uppmärksamme läsaren, Dr. Karl-Erik Rignell, ett konstverk betitlat tidsprocess5.JPG, och strax därefter var följande brev skickat:

Från: Karl-Erik Rignell
Ämne: Fwd: Tack!
Datum: den 5 juli 2004 00.03.05 MET
Till: rasmus@piratbyran.org

Kära Tidsadministratörer!

För en stund gjorde jag mitt dagliga besök på http://copyriot.blogspot.com. Där skrivs en hel del kring tid så jag antar att det är därför google.com valt att placera er riktade reklambanner just där.

Naturligtvis blev jag nyfiken på er banner. Väl på er sida hittade jag http://www.svensktid.se/images/tidsprocess5.JPG
Sällan har en så tydlig bild av hur makt fungerar skådats! Den dubbelriktade pilen som visar på maktens dubbelriktade relation! Sättet den illustrerar hur det går till att använda datorn till fordistisk tankeverksamhet! Kontroll OK! Samt sammanfattningen att SVENSKTID är av central betydelse i det här spelet.

Den är genial. Jag vill härmed önska er all lycka i det pågående kriget kring tid.

varma hälsningar
Dr Karl-Erik Rignell

Kommentera

