Coca Cola avslöjar hur innovation funkar

3 maj 2004

Coca-Cola har utannonserat nya drycken C2, med mindre socker än vanlig cola, skriver CarbWire. Intressant är hur företagets ordförande Doug Draft beskriver skapandet av drycken:
Consumers are the true architects of this idea”.
Om det var konsumenterna som genom sina önskemål och synpunkter skapade C2, borde Coca-Cola knappast kunna hävda patent på den nya läsken. Dessutom borde de offentliggöra receptet så att den kollektiva produktionskraft som Marx kallade ”Allgemeine Intellekt” (läs mer bland annat i den här artikeln och den här boken och en intervju jag gjorde med Michael Hardt) och som genom obetalt immateriellt arbete stått för innovationen av en ny värdefull läskedryck att åtminstone få ta del av C2:s källkod?

One Response to “Coca Cola avslöjar hur innovation funkar”


  1. I do believe all the concepts you have presented to your post. They are very convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are too quick for beginners. Could you please extend them a bit from subsequent time? Thanks for the post.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: